1. Informacje ogólne.
- Operatorem Serwisu SP Józefosław jest Szkołą Podstawowa im. Janusza Korczaka w Józefosławiu.
- Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
- Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje.
- Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. “ciasteczka”).
- Poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego nazwa.pl, funkcjonującego pod adresem nazwa.pl.
- Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Józefosławiu, ul. Kameralna 11, 05-500 Józefosław przywiązuje dużą wagę do ochrony prywatności użytkowników swojej strony internetowej.
- Szkoła Podstawowa pozyskuje w sposób automatyczny informacje dotyczące adresów IP użytkowników strony internetowej. Dane te służą do administrowania stroną internetową, analizom statystyk odwiedzin, ustaleniu, które podstrony są najczęściej odwiedzane.
- Stosujemy pliki cookies tj. pliki przechowywane na komputerze użytkownika strony. Przez używanie strony Szkoły Podstawowej wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z niniejszą polityką. Jeżeli nie zgadzasz się na używanie przez nas ciasteczek, zmień ustawienia swojej przeglądarki w odpowiedni sposób lub zrezygnuj z używania naszej strony internetowej.
- Szkoła Podstawowa używa ciasteczek aby strona internetowa działała szybciej i była łatwiejsza w użyciu, do zbierania statystyk odwiedzin strony i zachowania jej użytkowników. Na stronie możemy używać ciasteczek sesyjnych (pozostają na komputerze tylko podczas korzystania z naszej strony), stałych (pozostają na komputerze tak długo jak długo mają ustawiony czas życia lub do momentu usunięcia). Stosowanie ciasteczek w żaden sposób nie pozwala zidentyfikować tożsamości użytkowników.
- Nasza strona zawiera linki do innych stron i nie ponosimy odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności na tych stronach.
- Wszelkie pytania i wątpliwości o politykę bezpieczeństwa prosimy kierować na adres mailowy zamieszczony w zakładce KONTAKT.
- Inspektorem Ochrony Danych osobowych w Szkole Podstawowej jest Pani Aneta Dziewanowska adres e-mail do kontaktu: a.dziewanowska@obslugarodo.pl rodo.aneta@gmail.com
- Wszelkie zmiany polityki prywatności będą umieszczane w zakładce: jozefoslaw.edu.pl/polityka-prywatnosci/
2. Informacje w formularzach.
- Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika.
- Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP)
- Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej, niż za zgodą użytkownika.
- Dane podane w formularzu mogą stanowić zbiór potencjalnych klientów, zarejestrowany przez Operatora Serwisu w rejestrze prowadzonym przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
- Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu.
- Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi – w szczególności dotyczy to przekazywania informacji o posiadaczu rejestrowanej domeny do podmiotów będących operatorami domen internetowych, serwisów obsługujących płatności lub też innych podmiotów, z którymi Operator Serwisu w tym zakresie współpracuje.
3. Informacja o plikach cookies.
- Serwis korzysta z plików cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
- Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
- określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
- W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
- Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics
- Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.
- W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
4. Logi serwera.
- Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
- Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
- czas nadejścia zapytania,
- czas wysłania odpowiedzi,
- nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
- informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
- adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
- informacje o przeglądarce użytkownika,
- Informacje o adresie IP.
- Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
- Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.
5. Udostępnienie danych.
- Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych.
- Dane umożliwiające identyfikację osoby fizycznej są udostępniane wyłączenie za zgodą tej osoby.
- Operator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.
6. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
- Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www.
- Jak wyłączyć ciasteczka:
- W przeglądarce Opera
- W przegladarce Firefox
- W przeglądarce Chrome
- W przeglądarce Internet Explorer
- W przeglądarce Safarii
7. Regulamin nagrywania rozmów telefonicznych w Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Józefosławiu
REGULAMIN NAGRYWANIA ROZMÓW TELEFONICZNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM JANUSZA KORCZAKA W JÓZEFOSŁAWIU
8. Obowiązek informacyjny dla rodziców/opiekunów prawnych
Obowiązek informacyjny | |||||
dla rodziców/opiekunów prawnych i uczniów
|
|||||
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 i art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych zwane w skrócie RODO), informuję o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych: |
|||||
Administrator Danych: | 1. Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Józefosławiu przy ul. Kameralnej 11 05-500 Józefosław,tel. +48 22 750-74-40 e-mail szkola@jozefoslaw.edu.pl
|
||||
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
|
a.dziewanowska@obslugarodo.pl
|
||||
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych: | Dane przetwarzane są w celu wypełnienia obowiązków publicznych nałożonych przepisami prawa, w tym:
1) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, 2) realizacji zadań oświatowych, dydaktycznych 3) wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym |
||||
W ramach wykonywania ustawowych obowiązków, nasza placówka przetwarza dane osobowe uczniów, ich rodziców lub opiekunów prawnych na podstawie art 6 ust 1 lit c) lub art 9 ust 2 lit g) RODO, czyli wypełnienia przez szkołę obowiązku, w ściśle określonych celach oraz zakresie, na podstawie konkretnych przepisów prawa. Przepisy te znajdują się przede wszystkim w:
1) ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, 2) ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, 3) ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, 4) ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, 5) ustawie z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, 6) rozporządzenia do ww. ustaw (np. rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły W niektórych przypadkach podstawą przetwarzania danych osobowych uczniów, ich rodziców, opiekunów prawnych lub osób upoważnionych, jest zgoda tj. art 6 ust 1 a) lub art 9 ust 2 lit a) RODO. Zgoda taka może dotyczyć np. przetwarzania danych osobowych w zakresie wizerunku.
|
|||||
Odbiorcy danych osobowych: | Szkoła będzie udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisu prawa. Placówka powierza również przetwarzanie danych osobowych określonej grupie podwykonawców na podstawie podpisanych stosownych umów. Zazwyczaj są to firmy informatyczne wspomagające działalność placówki od strony technicznej. Podmiotem przetwarzającym dane osobowe na rzecz placówki będzie również Centrum Usług Wspólnych, które wspiera naszą działalność od strony płacowej, księgowej i administracyjno prawnej. |
||||
Okres przechowywania danych osobowych: | Państwa dane osobowe oraz dane Państwa dzieci będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu/celów dla jakiego/jakich, zostały zebrane, a po tym czasie będą przechowywane przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa. W przypadku postępowania rekrutacyjnego dane będą przechowywane przez okres wskazany w art. 160 ustawy Prawo oświatowe, z którego wynika, że dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym dziecko korzysta z wychowania przedszkolnego w danym publicznym przedszkolu, oddziale przedszkolnym w publicznej szkole podstawowej lub publicznej innej formie wychowania przedszkolnego, zaś dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w przedszkolu lub w szkole, przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola, lub szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem. |
||||
Prawa osób, których dane dotyczą: | Przysługuje Państwu prawo do:
1) dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania (poprawiania) i uzupełniania w przypadku, gdy dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne, 2) żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym art. 17 RODO) w przypadku, gdy: a) dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane; b) osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 RODO wobec przetwarzania; c) dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem; d) dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa, 3) wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w przypadku uznania, że podczas przetwarzania danych osobowych administrator naruszył przepisy RODO, 4) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, 5) sprzeciwu wobec przetwarzania danych w przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
|
||||
Obowiązek podania danych osobowych: | Podanie danych zawartych we wniosku rekrutacyjnym i dołączonych dokumentach nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym udział w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkola/szkoły oraz umożliwiającym korzystanie z uprawnień wynikających z kryteriów rekrutacji, co wynika w szczególności z przepisów prawa. Oznacza to, że podanie danych zawartych we wniosku jest konieczne do uczestniczenia w procesie rekrutacji do przedszkola/szkoły, natomiast podanie danych (w tym dołączenie stosownych dokumentów) potwierdzających spełnianie poszczególnych kryteriów obowiązujących w rekrutacji jest konieczne, aby móc korzystać z tych kryteriów.
|
||||
Inne informacje: | Dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, ani profilowaniu. | ||||
W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody (np. wizerunek) – udzielona zgoda może zostać wycofana w dowolnym momencie. | |||||
W przypadku osób trzecich, których dane przetwarzamy, źródłem ich pozyskania było upoważnienie udzielone do odebrania dziecka ze szkoły. | |||||
9. Klauzula informacyjna – rada rodziców
KLAUZULA INFORMACYJNA
(rada rodziców)
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, s. 1 ze zm.) – dalej: „RODO” informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych jest Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Józefosławiu przy ul. Kameralnej 11 05-500 Józefosław, tel. +48 22 750-74-40 e-mail szkola@jozefoslaw.edu.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e – mail: dziewanowska@obslugarodo.pl lub pisemnie pod adres Administratora.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z członkostwem w organie wewnętrznym placówki (tj. radzie rodziców). Przetwarzanie danych osobowych jest związane z realizacją celów statutowych Administratora.
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest:
- 6 ust. 1 lit. e) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi),
- 6 ust. 1 lit. a) RODO (osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych) – przesłanka legalizująca publikację danych osobowych członków rady rodziców na stronie internetowej Administratora,
- 6 ust. 1 lit. c) RODO (realizacja obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze) – przesłanka legalizująca przetwarzanie danych osobowych osób, które dokonują dobrowolną wpłatę na rady rodziców.
- Dane osobowe będą ujawniane osobom działającym z upoważnienia administratora, mającym dostęp do danych osobowych i przetwarzającym je wyłącznie na polecenie administratora, chyba że wymaga tego prawo UE lub prawo państwa członkowskiego. Odbiorcami danych mogą być również podmioty przetwarzające dane na zlecenie tj. usługodawcy wykonujący usługi np. serwisu systemów informatycznych.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w przypadku członków rady rodziców przez okres członkostwa w radzie rodziców, a następnie dane będą przetwarzane w dalszych celach archiwalnych, przez okres wskazany w przepisach o archiwach. W pozostałych przypadkach przez okres przewidziany przepisami prawa, w tym okres wynikający z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz instrukcji kancelaryjnej obowiązującej u Administratora.
- Członkowie rady rodziców – są zobowiązani do podania danych osobowych. Niepodanie danych skutkować będzie niemożnością przyjęcia w poczet członków rady rodziców. Podanie danych osobowych w celu publikacji na stronie internetowej jest dobrowolne. W przypadku dokonywania dobrowolnych wpłat na radę rodziców, podanie danych jest obowiązkowe. Brak podania danych osobowych uniemożliwi dokonanie wpłaty. W pozostałych przypadkach obowiązek podania danych osobowych będzie analizowany w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
- W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii;
- sprostowania nieprawidłowych danych;
- żądania usunięcia danych, o ile znajdzie zastosowanie jedna z przesłanek z art. 17 ust. 1 RODO;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do wniesienia sprzeciwu;
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, a także prawo do usunięcia danych osobowych w związku z publikacją danych osobowych na stronie internetowej przedszkola.
- Ma Pan/Pani prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.